mollesnutten

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Det där med svamp

Av molle - 27 juni 2012 14:29

Hej nu är jag lite    matte säger att jag ska gå kantarellhundskurs.Tur hon inte kalla det tantareller som lillhusse gjorde förr.Då hade man ju fått    för all framtid.Hur skulle man då kunat vara coola killen och bjuda tjejen på  det här t.ex

 

I måndags regna det multum,då ville inte jag gå ut.Så vi gjorde lite övningar hemma,gå slalom,gå mellan mattes ben,buga sånt är jag bra på för man får godis.

  Igår va vi i eker,matte plocka såna här.

 

Det är det jag ska lära mig att hitta.Hmm undrar det jag.

   Matte åkte iväg sen och kom hem med jättemycket mat,men hallå det kom en tant och hämta en av hundmatsäckarna.Räckte det inte att matte lukta,Stevie,smulan,stina och en massa mer hundar.Men hon sa att jag behöver inte lightfoder,det gör tantens hundar,Ok det kan jag faktiskt hålla med om.

Så idag bytte jag strategi höll kontakt med matte hela promisen vänta snällt tills hon kasta bollen.Fast där tror jag hon lura mig,fick ju lov att leta efter den i snåren.Men det gjorde inget det är ju så kul.

På slutet av promenaden så skvallra jag för matte att det står en hund därframme,då fick jag jättemycket beröm.Sen gick jag förbi den utan att säga ett pip,hade ju bollen i munnnen.Då fick jag ännu mer beröm det gillar jag.Fast den hunden skällde ut mig jättelänge,å jag tänkte ,ett pip till så kan jag inte hålla tyst.

  Sen åkte matte iväg,hade det här med hem

 

Beviset på att hon kan hitta själv,men hon sa du ska leta upp nya ställen åt mig.Suck slipper förståss inte.Dom här ska visst Smulans matte få,det behöver hon, ser inte när hon står mitt i kantarellerna.

Imorgon ska vi på en lång-lång promis med Smulan och matte har köpt godsaker till fikat,hoppas jag får smaka, det luktar jättegott.

 
 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

30 juni 2012 20:20

Du Molle ta med dej matte på kurs hos mej så får du lära dej flera atrer samtidigt. Svart trunpetsvamp det kryllar mina skogar av.
Varken jag eller matte har glömt hur det var på kursen förra året. Jag skulle visa hur jag jobbar och gick direkt och markerade ett hav av svart trumpet! Jublet fråb deltagarna visste inga gränser för alla ville hitta sån!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

molle

30 juni 2012 20:56

Matte såg det när hon läste.Kan säga att hon drägla.Vi kommer nog fast kanske inte i år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards